Door wie wordt een professional in het Kwalificatie-Register ingeschreven?
Een professional wordt ingeschreven door de contactpersoon van de organisatie waar hij of zij in dienst is. Een ZZP’er kan zich uiteraard zelf inschrijven.
Wanneer wordt mijn organisatie opgenomen in het Kwalificatie-Register?
Indien uw organisatie een professional voor het register heeft aangemeld, wordt uw organisatie automatisch in het register opgenomen. Hierdoor is uw organisatie zichtbaar. De kwalificaties van de door u geregistreerde medewerker(s) en de door u aangegeven certificering(en) worden zichtbaar voor toezichthouders, opdrachtgevers, veiligheidskundigen en andere belanghebbenden.
Ontvang ik een bevestiging van mijn inschrijving?
Ja, na de inschrijving ontvangt u binnen twee werkdagen een bevestigingsmail inclusief activatielink. De factuur voor de inschrijving(en) wordt separaat verzonden.
Wat zijn de kosten van inschrijving?
Het inschrijven in het Kwalificatie-Register kost € 25,00 (excl. BTW) per inschrijving. Deze kosten zijn voor één jaar registratie. Een maand voor afloop van deze registratie ontvangt u een attentiemail en kunt u uw inschrijving verlengen. De kosten worden door middel van een factuur bij de organisatie in rekening gebracht.
Ik wil mijn inschrijving in het Kwalificatie-Register aanpassen, kan dat?
Dat kan. Hiervoor dient u in te loggen in de persoonlijke portal en via een ticket melding te maken van de aanpassing (mutatieverzoek). De backoffice voert de wijziging binnen twee werkdagen door.
Wat kan ik vinden in het onderdeel ‘Controleer’?
Daar kunt u in één oogopslag zien of de professional die bij u aan het werk is, de juiste papieren heeft. Daarnaast kunt u hier o.a. werkervaring en andere kwalificaties van de ingeschrevene zien. De professional kan via zijn eigen online omgeving de achterliggende documenten (bewijslast) tonen.
Wat kan ik vinden in het onderdeel ‘Zoek bedrijf’?
Daar treft u een totaallijst van alle ingeschreven bedrijven bij het Kwalificatie-Register.
Hoe wordt geborgd, dat de geregistreerde ook daadwerkelijk voldoet aan de aangegeven certificering en dat deze nog actueel is?
Door middel van een “eigen verklaring”. Wij gaan hierbij uit van de eerlijkheid van de persoon die inschrijft. Een organisatie moet bij het inschrijven verklaren dat alle gegevens naar waarheid zijn ingevuld. Steekproefsgewijs worden de registraties door Kwalificatie-Register.nl gecontroleerd. Indien deze niet akkoord blijken te zijn, wordt de registratie verwijderd uit het register en krijgt de verantwoordelijke organisatie een waarschuwing. De eindverantwoording voor de controle op de deskundigheid van bijvoorbeeld de DLP op de sanering ligt te allen tijde bij de opdrachtgevende partij of bijvoorbeeld de veiligheidskundige die leiding heeft op de sanering.
Wat doen jullie met mijn gegevens die ik achterlaat bij de inschrijving?
Zie hiervoor de privacyverklaring onderaan de pagina.
Ik wil mijn inschrijving in het Kwalificatie-Register beëindigen, hoe doe ik dat?
Door een mail te sturen naar info@kwalificatie-register.nl, met het verzoek om uitgeschreven te worden. Vermeld hierbij uw registratienummer.
Krijg ik mijn geld terug als een inschrijving voor het einde van de betaaltermijn beëindigd wordt?
Er vindt geen restitutie van het jaarlijkse inschrijfgeld plaats.
Ik wil graag adverteren in het Kwalificatie-Register, kan dat?
Ja, dat kan. Voor vragen over adverteren op onze website, in onze nieuwsbrief of anderszins, klik op deze link: adverteren.
Ik heb een interessante bijdrage voor een nieuwsitem, kan ik die laten plaatsen?
Dat is mogelijk. U kunt uw bijdrage sturen naar info@kwalificatie-register.nl. Belangrijk is, dat het artikel informatief, innovatief en voorzien is van relevante nieuwswaarde. Het artikel mag geen call to action bevatten. De teksten worden waar nodig geredigeerd. U ontvangt altijd ter goedkeuring de aangepaste tekst voordat deze geplaatst wordt op de website.